Diverse Ambities

Deze periode van het jaar kan soms het verschil maken in de ambities voor volgend jaar. Komen we terug op het beleid om geen “1-1 promotie” te doen om daarmee het volumebudget te halen? Zullen we nu “overstock in promotie” inzetten in de wetenschap dat de maand januari dan niets is? Het zijn overwegingen die zich jaarlijks weer voordoen en waarschijnlijk ook niet zullen veranderen.

De consequenties van de acties die genomen worden om het jaar “goed te maken” zijn veelal groter dan de acties zelf. Stel je voor dat je jouw team het hele jaar hebt voorgehouden dat (ondersteund door cijfers) een 1 op 1 promotie niet bijdraagt aan de marge en volume voor de productgroep. Je bent succesvol geweest om de organisatie voor dit fenomeen te behoeden, en met de laatste EOY forecast komt er een roep in de organisatie voor volume. Welke overweging maak jij gedreven door welke ambities?

ambitie

Hier ligt een schatkamer van je persoonlijke ambities in relatie tot de bedrijfsambities die doen bepalen welke koers je vaart, mede ingegeven door je meerderen en je teamverantwoordelijkheid. Je persoonlijke ambities zorgen ook voor de juiste keuzen in de operationele valkuilen (bedrijfsambities) die je in elke organisatie tegenkomt. Wellicht sluiten je persoonlijke ambities aan bij de bedrijfsambities en kun je makkelijk duidelijk maken aan je team waarom bij klant X toch nog een 1 op 1 promotie in te zetten.

Op jou komt het aan! In de keuzen die je maakt vorm je jouw weg en bepaal je zelf je koers. Dat gevoel van autonomie kan ondergesneeuwd raken door bedrijfsambities. Waar persoonlijke ambities botsen met bedrijfsambities kan van betekenis zijn voor je loopbaan. Spreek ze uit. Deel ze met je organisatie.

Bedenk dat je zelf “in control” bent als ambitieuze professional!  Wil je jouw persoonlijke ambities of bedrijfsambities delen? Neem contact op met ons via onze contactpagina.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *