Horecava met meerwaarde

Je kunt je verloren voelen tijdens een beurs. Ik bezoek beurzen met verschillende redenen. De Horecava beurs bezoek ik onder andere om mezelf als ondernemer in executive search meer gezicht te geven. Hoe een Horecava meer waarde te geven lees je hieronder. Vanzelfsprekend hebben de deelnemers hun verkoop- en/of introductie doelstellingen voor de bezoekers. Gisteren ben ik met een geplande aanpak naar Horecava 2017 gegaan.

Meerwaarde beursbezoek

Vooraf de beurs is het fijn om te weten welke onderwerpen worden aangeboden door welke sprekers op de verschillende dagen van de beurs. Content blijft King en is de grote verbinder tijdens een beurs. Ook het vooraf bestuderen van de deelnemers aan de beurs is handig. Ik heb dankzij een nieuwe manier van visualisatie bij de Horecava (check http://www.horecava.nl/deelnemers/Pages/Plattegrond.aspx ) onderzocht of er nog vacatures open staan bij voor mij interessante organisaties. Ik neem mijn visitekaartjes mee en de mogelijkheid om een briefkaart achter te laten voor het geval mijn gewenste persoon niet aanwezig is. Met de voorbereidingen ga ik gerichter en met meer waarde de beursvloer op.

Tijdens de beurs wil ik graag toegang krijgen tot de mensen van de organisaties die ik bezoek. Tijdens de beurs wil ik mijn lunch kunnen bestellen en meteen afspreken met welke mensen ik die ga nuttigen op een plek van een beurs standhouder. Ik heb een lijstje met mensen die ik ga bellen om ze tijdens de beurs te ontmoeten. Een grote wens van mij is de mogelijkheid dat ik vanuit een centrale “verbinder”-instantie een kort gesprek of ontmoeting kan arrangeren met een specifiek persoon van een deelnemer aan de beurs.

Na de beurs kun je terugkijken via blogs/foto’s van het evenement. Je kunt mensen die je hebt ontmoet verder spreken. Je maakt een vervolg op de afspraken. Je kunt zien middels statistics welke seminar’s/sprekers het meest populair zijn geweest en de presentatie alsnog bekijken (replay streams) of via ppt. Uiteindelijk kun je zelf in een korte evaluatie van de beurs je opmerkingen die bijdragen aan een verbeterde beurs direct aan de organisatie kwijt.

Uiteindelijk zal de mate waarin je als Horecava waarde kunt creëren bij de bezoekers, de exploitanten en de sprekers het succes van de beurs gaan bepalen. Het bestaansrecht van een beurs als Horecava 2017 hangt samen met:
1. Het creëren van connecties
2. Het kunnen delen van content, ervaringen
3. serendipiteit, de mate waarin je openstaat om toevallig interessante mensen te ontmoeten
4. Waarde creëren voor de sprekers, beursbezoekers en exploitanten.

De Horecava 2017 was voor mij een evenement met meerwaarde!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

15 − 10 =